Ekologinen vaate vaatii oikeanlaista huolenpitoa

Tekstiilit kuluttavat luonnonvaroja koko niiden elinkaaren ajan kuidun viljelystä ja tuotannosta valmiin tuotteen pesuihin ja loppusijoitukseen saakka. Vaatteen kuidut, valmistus ja kuljetukset aiheuttavat esimerkiksi t-paidan päästöistä vain 45 %, kun niiden käyttäminen ja loppusijoitus aiheuttaa 55 % päästöistä. 

Vaatteiden oikeanlainen huoltaminen ja erityisesti oikea pesulämpötila pidentää niiden käyttöikää ja vähentää vaatteiden käyttöajan ympäristörasitusta. Tuulettaminen pidentää vaatteiden pesuväliä. Vaate kuluttaa pesun yhteydessä vettä ja energiaa ja pesuaineiden kemikaalien käyttö ylikuormittaa luontoa. Pesuaineita käytetään usein enemmän kuin olisi tarpeellista. Tarkista pesuaineen määrä pesuainepakkauksesta, jotta et käytä sitä liikaa. Pesuohjeita noudattamalla vaatteen pinta pysyy kauniina ja värit kirkkaina pitkään. Pesuohjeet löytyvät jokaisesta vaatteesta.

Pesuohjelmien lämpötilan noudattaminen vähentää kuuman veden tarpeetonta käyttöä. Tuotteiden pesulämpötiloja tulee noudattaa, jotta tuoteen lika poistuu ja samalla niiden värit säilyvät kirkkaina. Esimerkiksi käsinpesussa vesi on monelle värjätylle materiaalille liian kylmää, jolloin tuotteista saattaa lähteä irtoväriä ja värit voivat sekaantua. On siis tärkeä noudattaa pesuohjeita. Vaatteiden yksittäiset tahrat voidaan hellävaraisesti poistaa erikseen käsipesulla ja näin välttää liikaa luontoa kuormittavaa konepesua. Liotus ja hankaaminen voivat kuitenkin vahingoittaa herkempiä kuituja. Villaa tulee pestä harkiten, usein tuuletus tai tahrojen poisto paikallisesti riittää.

Vastuullista on ostaa laadukkaita tuotteita vain tarpeeseen ja käyttää niitä pitkään. Vaatteen käyttöikää on mahdollista pidentää korjaamalla pieniä vikoja. Hyvin ja oikein huollettu pitkään käytetty vaate on usein kaikkein ekologisin materiaalista riippumatta.

Käytämme evästeitä. Lue täältä asiasta lisää ja hyväksy evästeet klikkaamalla nappia.

Ok
Tuoteryhmät
Ostoskorisi on tyhjä

Suodata tuotteita

Toimitusehdot

TOIMITUSEHDOT


Maksutavat

1. Klarna Checkout -palvelun avulla voit helposti, joustavasti ja turvallisesti tehdä ostoksia netissä. 

Käytössäsi olevat vaihtoehdot ovat Lasku, erämaksu, verkkopankit ja luottokortit - kaikki yhtä turvallisia! Käyttämällä Klarna Checkout -palvelua hyväksyt Klarna AB:n (556737-0431, Sveavägen 46, 11134 Stockholm) ehdot, jotka löydät kassalta. Mikäli sinulla on maksamiseen liittyviä kysymyksiä, pyydämme ottamaan suoraan yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun. Löydät asiakaspalvelun yhteystiedot, Oma Klarna -palvelun ja muuta hyödyllistä tietoa osoitteesta https://www.klarna.com/fi/asia...

2. Paypal (www.paypal.com)

Toimitustavat & Palautukset (Toimitusehtoja päivitetty 6.5.2020)

Suomen Posti | Smartpost, Postin postipaketti

  • Hinta Suomeen 5,90 € / lähetys tai Postin Pikkupaketti (kirjekokoiset) 3,50 €, Postin Kotipaketti 8,90€.
  • Yli 100 euron tilaukset toimitamme veloituksetta Suomeen. Muualla Euroopassa yli 150 euron tilaukset.
  • Tuotteiden vaihto on ilmainen. Osapalautus on ilmaista, jos palauttamattomien tuotteiden loppusumma ylittää 100€.
  • Palauttaessasi koko tilauksen veloitamme 5,90€ palautuskuluja Kotipakettitoimituksissa palautuskulu on 8,90€.
  • Noutamatta jätetystä, meille palautuvasta paketista veloitamme 15,00 € käsittelykulut ja palautamme alkuperäisen postikulun.

    Saat saapumisilmoituksen joko tekstiviestillä tai kirjeellä, kun lähetyksesi on noudettavissa valitsemastasi noutopisteestä. Noutopistevalikoima kattaa kaikki Suomen Postin toimipisteet.

Saat tilauksesi seurantatunnuksen tilausvahvistuksen yhteydessä, jolla pääset seuraamaan lähetyksen kulkua. Lähetys luovutetaan henkilötodistusta ja allekirjoitusta vastaan. 

Tarvittaessa sinulla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus palauttaa tuotteita neljäntoista (14) päivän ajan tilauksen vastaanottamisesta. Tuotteiden vaihtaminen on sinulle ilmaista.

Lisätietoja palauttamisesta saat ”Palautukset” –sivulta ja tilauksen mukana tulleesta palautuskortista.


Toimitusaika

Tilausten normaali toimitusaika on 2-6 vuorokautta. Ruuhka-aikoina pidempään. Besign Oy:llä (Blaa & Ballot) on korvauksetta oikeus olla toimittamatta tuotteita, jotka ovat inhimillisten virheiden tai teknisten ongelmien vuoksi verkkokaupasta tilattavissa, mutta joita ei ole varastossa. 

Palautusohje 

Palautus tulee tehdä 14 vrk:n sisällä sen noutamisesta. Merkitse palautuslomakkeeseen/tilausvahvistukseen palautettavat tuotteet. Pakkaa käyttämättömät ja myyntikuntoiset tuotteet huolellisesti ja kosteuden kestävästi. Laita palautuslomake paketin sisälle.

Valitse Postin palautustapasi:

  1. Palauta käyttäen lähetyksen mukana tullutta palautusosoitekorttia. Liimaa palautusosoitekortti paketin päälle ja jätä paketti mihin tahansa Postin palvelupisteeseen tai Smartpost-automaatin paketit ja palautukset -luukkuun. 

Viallisen tuotteen palautus 

Kaikista vaihdoista on aina sovittava kauppiaan kanssa etukäteen. Reklamointiaika on tuotteen noudosta 14 päivää. Tavoitat meidät parhaiten sähköpostilla osoitteesta info@blaa.fi. Viallinen tuote vaihdetaan ainoastaan samaan uuteen nimikkeeseen. Kauppias ei korvaa palautuksesta aiheutuneita kuluja, ellei palautuksesta ole ensin sovittu kauppiaan kanssa. 

Toimituksessa rikkoutuneet lähetykset 

Tarkista paketin ulkoinen kunto heti vastaanottaessasi tilaustasi noutopaikasta.

Reklamoi mahdolliset vauriot noutopaikkaan heti vastaanoton yhteydessä.

Jos toimituksen sisältö on rikkoontunut tai on muusta syystä viallista ota yhteyttä meihin: info@blaa.fi. Korvaamme vialliset tuotteet ainoastaan uudella samanlaisella tai samanarvoisella nimikkeellä.


Yhteystiedot 

Kaikissa tilauksiin liittyvissä asioissa tavoitat meidät seuraavasti:

- Sähköpostilla osoitteesta info@blaa.fi,

- Arkisin klo 9.00-15.00 puh. 040-837 7565. 

Ostoskoriin käytetyt lahjakortit